Seatwymiana klap kolektora ssącego wraz z nastawnikiem Wola Warszawa

Wymiana kolektora ssącego Seat

Kolektor ssący Seat Warszawa

Kolektor ssący Seat

Wymiana kolektora ssącego Seat Warszawa

  • Kolektor ssący / kolektor dolotowy

  • Kolektor ssący – jak działa?
  • Kolektor ssący typowe usterki
  • Główną rolą kolektora ssącego jest wspomaganie prawidłowej pracy silnika. Kolektor nie ma w sobie części jakie mogłyby się zepsuć. Najczęściej awarii ulegają inne układy sąsiadujące z kolektorem, które mają wpływ na jego prawidłowe działanie.
  • Jak działa kolektor ssący?
  • Kolektor dolotowy przekazuje powietrze lub mieszankę paliwowo-powietrzną do cylindra silnika. Nieprawidłowe dostarczanie mieszanki powietrzno-paliwowej wynika przeważnie przez nieszczelną uszczelką lub powstanie wewnątrz nagaru. Najlepszym rozwiązanie jest regularne czyszczenie kolektora. Mechanicy najczęściej używają do tego środków chemicznych do mycia silników i szczotki.
  • Kolektor dolotowy – czym jest i do czego służy?
  • Kolektor ssący, przemiennie nazywany kolektorem dolotowy dostarcza powietrza lub mieszanki paliwa i powietrza do cylindrów. Jest wykonany z metalu korozjo-odpornego. Ilość przewodów, jest równa ilości komór spalania w silniku. Kolektor często łączy cylinder z innymi częściami jak nagrzewnica, chłodnica i filtr.
  • Nowoczesne kolektory dolotowe mają klapy dolotu. Klapy optymalizują moment obrotowy na najniższych obrotach silnika. Klapy przyspieszają przelot powietrza i mieszanie się z paliwem. Ten rodzaj kolektora minimalizuje drgania przy wyłączaniu silnika oraz wydłużają żywotność dwumasowego koła zamachowego, części układu przeniesienia napędu.
  • Rozszczelnienie uszczelki pod kolektorem ssącym. Dostające się powietrze pod uszczelką zakłóca pracę silnika. Silnik na jałowym biegu dławi się, a w trakcie jazdy odczuwamy spadek mocy. Rownocześnie możemy usłyszeć syki z okoli kolektora.
  • Kolejną usterką jaka ma negatywny wpływ na pracę silnika jest nagar gromadzący się wewnątrz kolektora, który powstaje z niespalonego paliwa i oleju. Powstawanie nagaru nie wynika ze złej pracy kolektora, ale osprzętu silnika lub przez wyeksploatowaną turnosprężarką.
  • Co robić, aby kolektor ssący zawsze działał?
  • Regularne czyszczenie mycie kolektora ssącego jest najlepszą formą dbania o jego kondycję. Wyczyszczenie kolektora nie jest prostą czynnością wymaga zdemontowanie kolektora. Następnie przy użyciu środków chemicznych do usuwania spmarów i nagarów i szczotki fizycznie trzeba usunąć nagar. Dobrz jest równocześnie wymienić uszczelkę pod głowicą.
  • Kolektor ssący można wyczyścic bez jego demontażu przy pomocy specjalnych środków. Jednak obie opcje wyczyszczenia kolektro ssącego może wykonać mechanik lub osoba obeznana zbudową i finkcjonowaniem silników samochodwych.

Kolektora ssący wymiana Seat Warszawa